W piątek, 10 stycznia tego roku po raz pierwszy wyruszył pociąg bezpośredni łączący Hajnówkę z Warszawą. To jedyne połączenie dalekobieżne na odcinku linii kolejowej nr 31 Siedlce – Siemianówka. Przewozy Regionalne pozytywnie oceniają to połączenie.
Po wielu latach powrócił do rozkładu jazdy pociąg Hajnówka – Białowieża. Generalnie piątkowo-niedzielne połączenie zapewnia dojazd bez przesiadek z południowej części województwa podlaskiego do stolicy. Pory kursowania składu są dogodne dla powracających na weekendowy odpoczynek pracowników i studentów na co dzień przebywających w Warszawie. To także ciekawe połączenie dla turystów, chcących np. poznać walory ostatniej europejskiej puszczy na Niżu Europejskim o cechach pierwotnego lasu. Z myślą o tych turystach przewoźnik wzmocnił obsługujący to połączenie spalinowy zespół trakcyjny wagonem rowerowym.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Marta Milewska, rzecznik prasowy Przewozy Regionalne sp. z o.o., przewoźnik pozytywnie ocenia kursowanie tego połączenia.
- Szczególnie dobre wyniki osiągają piątkowy kurs do Hajnówki oraz niedzielny do Warszawy. Dużo gorzej wypada niedzielne połączenie do Czeremchy, ze względu na godziny kursowania, a także jazdę w przeciwpotoku – wyjaśnia Marta Milewska.
Pozytywne oceny pociągu interREGIO, obsługiwanego przez autobus szynowy i uruchomionego na trasie inaczej niewykorzystywanej w ruchu pasażerskim dalekobieżnym skłaniają do pytania, czy przewoźnik ze zdobytymi doświadczeniami na IR „Białowieża” planuje uruchomić inne podobne połączenia. Jednak przynajmniej na razie nie należy się ich spodziewać.
- Przewozy Regionalne rozważały opcję uruchomienia innych połączeń interREGIO po trasach niewykorzystywanych do ruchu pasażerskiego dalekobieżnego. Po dokładnej analizie możliwości pozyskania taboru, naszych zdolności eksploatacyjnych oraz potencjalnej frekwencji nie zdecydowaliśmy się podjąć takich kursów – kończy rzecznik prasowy PR.